7 dagen vegan eten – Challenge

7 dagen vegan eten – Challenge

15/08/2021 1 Door Romy & Niels

Zou jij een week vegan willen eten? Doe dan voor een weekje mee! Wij helpen jou met inspiratie voor het ontbijt, lunch en avondeten. Ook hebben wij onderaan de pagina een paar ideeën voor tussendoortjes. Veel mensen proberen veganistisch eten voor gewichtsverlies, gezondheid, het milieu, de dieren of voor betere sport prestaties. Hieronder hebben wij een menu opgesteld voor 7 dagen. Natuurlijk kan je de gerechten vervangen voor andere gerechten. Succes!!!

Dag 1: Maandag

Leuk dat je een weekje vegan wilt gaan eten. Mocht je tijdens deze week vragen hebben over recepten, ingrediënten of producten, laat het dan weten via onze Instagram. Hier reageren wij altijd erg snel!

Ontbijt: Een kom soja yoghurt met een halve (in blokjes gesneden) appel, een snuf kaneel en een handje vegan granola. Onze granola bestaat uit: geroosterde pompoenpitten, lijnzaad, rozijnen en havermout. Tip: rooster de pompoenpitten voor de hele week en bewaar ze in een pot.

Lunch: 2 boterhammen met hummus, een snuf peper en in plakjes gesneden tomaten en avocado.

Diner: Curry met diverse groenten en rijst. Klik hier voor het recept.

Tip: maak alvast een bananenbrood voor dag 3 en eet het af en toe als tussendoortje.

Dag 2: Dinsdag

Ontbijt: Een kom soja yoghurt met een snuf kaneel, een handje bosbessen en granola.

Lunch: 2 boterhammen met pindakaas of appelstroop.

Diner: Een zoete aardappel/tomatensoep met een quinoa salade. Klik hier voor het recept.

Dag 3: Woensdag

Je bent al halverwege de werkweek! Wij vinden het leuk om te horen hoe je de vegan week tot nu toe ervaart. Laat hieronder weten hoe je het tot nu toe ervaart!

Ontbijt: Een flink stuk zelfgemaakt bananenbrood. Een beetje jam of pindakaas erop is ook heerlijk.

Lunch: Scrambled tofu op brood.

Diner: taco’s met pulled jackfruit. Klik hier voor het recept.

Tip: Maak alvast de ontbijtmuffins voor dag 4!

Dag 4: Donderdag

Ontbijt: Een heerlijke smoothie bowl.

Lunch: Onze vegan spring rolls.

Diner: Als avondeten staat op het menu: Vegan mie met seitan.

Dag 5: Vrijdag

Het is bijna weekend en dat betekent dat er af en toe wel wat lekkers gemaakt mag worden. Merk je al dat je meer energie hebt en gezonder voelt?

Ontbijt: Pak twee bruine boterhammen, smeer plantaardige boter erop en bestrooi ze met schuddebuikjes. Mmmmm.

Lunch: Neem als lunch de vegan wafels.

Diner: Burger vrijdag! Maak onze overheerlijke vegan oesterzwammen burger.

Dag 6: Zaterdag

Whooooo het is weekend! Geniet ervan!

Ontbijt: Vandaag staat er een broodje met gezonde vegan Nutella op het ontbijtmenu.

Lunch: Maak wat lekkere broodjes met hummus, tomaatjes, avocado en geroosterde pompoenpitten.

Diner: Een lekker fris diner voor op de zaterdag: een vegan poké bowl.

Dag 7: Zondag

Alweer de laatste dag van de vegan week challenge. Probeer om ook dit laatste dagje vol te houden!

Ontbijt: Voor het ontbijt op de zondag vinden wij het lekker om afbakcroissants te eten van de AH.

Lunch: Rooster een paar pitabroodjes en vul deze met wat ui, gegrilde groente, avocado, vegan kipstukjes en kipkruiden.

Diner: Een gezonde pizza kan nooit kwaad en daarom hebben wij onze beroemde bloemkoolpizza als laatste gerecht van de week gekozen.

Inspiratie voor tussendoortjes:

Wij snappen dat je af en toe ook wat lekkers tussendoor wilt eten. Daarom zie je hieronder nog wat vegan tussendoortjes die jij kan eten zonder van de vegan challenge af te stappen!

  • Pure chocolade (vaak is chocolade boven de 80% vegan, maar je hebt ook niet pure vegan chocolade, zoals deze);
  • Een stukje bananenbrood;
  • Medjool dadels (deze kan je eventueel vullen met pindakaas of walnoten);
  • Fruit, zoals appel met kaneel;
  • Plakjes Komkommers en paprika met hummus als dip;
  • Vegan koekjes, zoals Lotus of Oreo;
  • Smoothies met vegan eiwitpoeder;
  • Snoeptomaatjes;
  • Handje noten;
  • Gezonde vegan twix (zo lekker);
  • Rijstwafels met hummus.

Wij hopen dat je deze week goed hebt ervaren. Wil je jouw ervaringen delen of heb je naar aanleiding van deze week nog vragen? Schroom niet om deze te stellen via onze Instagram pagina: @degelukkigeveganist. Wij willen je in ieder geval onwijs bedankt voor het proberen van onze recepten.

Groetjes Niels & Romy